Ненад Тешић
10.5937/AnaliPFB2003086T
Аутор у жижу свог истраживања у овом раду поставља потрошачку рањивост, указујући на то да, зависно од конкретних околности, сваки потрошач може постати рањив. Одређеном потрошачу може затребати посебна заштита зато што припада ризичној групи, али и зато што се нашао у ризичној ситуацији. Рањивост може настати у вези са закључењем уговора, током испуњења и приликом престанка уговора. Из тих разлога, свој међузакључак да су сви потрошачи рањиви у ширем смислу, с тим што су неки потрошачи рањивији од других (рањиви у ужем смислу), аутор коригује тако да закључак гласи:
1) сви потрошачи су по дефиницији рањиви (рањивост у ширем смислу) и
2) сви потрошачи могу да буду нарочито рањиви и у том случају заслужују посебну заштиту (рањивост у ужем смислу), с тим што су неки потрошачи, по правилу, нарочито рањиви, а други само понекад и у посебним околностима.
- Antelj, Jelica. 2017. Zašto plaćamo račune i kad raskinemo ugovor sa operatorom. Politika 11. jun, http://www.politika.rs/scc/clanak/382662/Ekonomija/Zasto-placamo-racune-i-kad-raskinemo-ugovor-sa-operatorom.
- Benohr, Iris. 2013. EU Consumer Law and Human Rights. Оxford University Press.
- Calvert, Sandra L. 2008. Children as Consumers: Advertising and Marketing. The Future of Children 1: 205‒234.
- Durkin, Thomas A., Gregory Elliehausen, Todd J. Zywicki. 2014. An Assessment of Behavioral Law and Economics Contentions and What We Know Empirically about Credit Card Use by Consumers. Supreme Court Economic Review 1: 1‒54.
- Garrett, Dennis E., Peter G. Toumanoff. 2010. Are Consumers Disadvantaged or Vulnerable? An Examination of Consumer Complaints to the Better Business Bureau. The Journal of Consumer Affairs 1: 3‒23.
- González, Vaqué Luis. 2015. Directive 2005/29/EC on Unfair Commercial Practices and Its Application to Food-Related Consumer Protection. European Food and Feed Law Review 3: 210‒221.
- Jourová, Vĕra. 2016. Commissioner for Justice, Consumers and Gender Equality, Understanding consumer vulnerability in the EU’s key markets. February, https://ec.europa.eu/info/sites/info/files/consumer-vulnerability-factsheet_en.pdf.
- Laustsen, Rasmus Dalgaard. 2020. The Average Consumer and Its More or Less Distant Cousins. The Average Consumer in Confusion-based Disputes in European Trademark Law and Similar Fictions (еd. Rasmus Dalgaard Laustsen). Springer.
- Lunn, Peter D. 2013. Telecommunications Consumers: A Behavioral Economic Analysis. The Journal of Consumer Affairs 1: 167‒189.
- Kaufman-Scarborough, Carol. 2000. Seeing through the eyes of the color-deficient shopper: Consumer issues for public policy. Journal of Consumer Policy 4: 461‒492.
- Karanikić Mirić, Marija. 2014. Kolektivna zaštita potrošača u srpskom pravu. Anali Pravnog fakulteta Univerziteta u Zenici 14: 57‒83.
- Karanikić Mirić, Marija. 2019. Zabrana slanja nenaručenih pošiljaka u srpskom pravu i pravu EU: Usklađenost i razvojne tendencije. 174‒189. Kaznena reakcija u Srbiji, IX deo, tematska monografija, ur. Đorđe Ignjatović.
- Kopp, Steven W., Elyria Kemp. 2007. Consumer Awareness of the Legal Obligations of Funeral Providers. The Journal of Consumer Affairs, 2: 326‒340.
- Krasić D. I., D. Marinković. 2016. Prava korisnika, Kablovski paketi u raljama ugovora, Večernje novosti 27. novembar, https://www.novosti.rs/vesti/naslovna/ekonomija.
- Mansfield, Phylis M., Mary Beth Pinto. 2008. Consumer Vulnerability and Credit Card Knowledge Among Developmentally Disabled Citizens. The Journal of Consumer Affairs 3: 425‒438.
- McGhee, Jerrie L. 1983. Vulnerability of elderly consumers. International Journal of Aging and Human Development 3: 223‒246.
- Moravčević, S. 2019. Krediti za starije: Osiguranje štiti i banku i klijenta. Večernje novosti 3. april 2019, http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/ekonomija/aktuelno.239.html: 786862-Krediti-za-starije-Osiguranje-stiti-i-banku-i-klijenta
- Moschis, George P. 2000. Consumer behavior in later life: Multidisciplinary approaches and methodological issues. Research in Consumer Behavior 9: 103‒128.
- Micklitz, Hans W. 2012. Do consumers and businesses need a new architecture of consumer law? a thought-provoking impulse, EUI Working Paper LAW 2012/23.
- Mišćenić, Emilia, Iva Mamilović. 2019. Nepoštena poslovna praksa u hrvatskome pravnom sustavu: uređenje i provedba. Godišnjak Akademije pravnih znanosti Hrvatske 1: 273–299.
- Nikolić, Zoran. 2010. Ko je ugroženi potrošač. Politika 14. jул, http://www.politika.rs/sr/clanak.
- Petrović Tomić Nataša, Zaštita potrošača usluga osiguranja – Analiza i predlog unapređenja regulatornog okvira. Beograd.
- Radović, Vuk. 2013. Pojam potrošača kod ugovora o organizovanju putovanja. 124‒139. Strengthening Consumer Protection in Serbia (Jačanje zaštite potrošača u Srbiji), eds. Bourgoignie, Thierry, Tatjana Jovanić. Beograd: Pravni fakultet Univerziteta u Beogradu.
- Schebesta, Hanna, Kai P. Purnhagen. 2019. An average consumer concept of bits and pieces – Empirical evidence on the Court of Justice of the European Union’s concept of the average consumer in the UCPD. Wageningen Working Papers in Law and Governance, Law аnd Governance Group 2019/02.
- Schulte-Nölke, Hans, Shaun Charlton, Wiebke Voß. 2012. Vulnerable consumers in German Law. 41–54. Compilation of Briefing Papers on Consumer Vulnerability. Directorate General For Internal Policies. Policy Department A: Economic and Scientific Policy, https://www.europarl.europa.eu/RegData/etudes/etudes/join/2012/475082/IPOL-
IMCO_ET(2012)475082_EN.pdf. - Sturdivant, Frederick D., A. Benton Cocanougher. 1974. Low-income consumers in non-urban marketplaces. Social Science Quarterly 1: 131‒140.
- Tešić, Nenad, O pravnoposlovnom osamostaljivanju fizičkih lica. 404‒437. Usklađivanje poslovnog prava Srbije s pravom Evropske unije, ur. Vuk Radović. Beograd.
- Wilhelmsson, Thomas. 2007. The informed consumer v the vulnerable consumer in European unfair commercial practices law – a comment. 211‒227. The yearbook of consumer law.
Затворено за коментаре